Modificări de proporții: Ce a hotărât gigantul Facebook- Cum vor fi afectați toți utilizatorii

0
403

Facebook va propune, în săptămânile următoare, o serie de schimbări privind politica de utilizare a datelor şi vor fi explicate mai bine utilizatorilor ce date se colectează şi cum sunt acestea folosite, a anunţat, miercuri, reţeaua de socializare, într-un comunicat de presă.

Facebook va propune, în săptămânile următoare, o serie de schimbări privind politica de utilizare a datelor şi vor fi explicate mai bine utilizatorilor ce date se colectează şi cum sunt acestea folosite, a anunţat, miercuri, reţeaua de socializare, într-un comunicat de presă.

Reprezentanţii reţelei de socializare precizează că, prin noua opţiune Access Your Information, utilizatorii pot accesa şi gestiona informaţii, precum: postări, reacţii, comentarii sau căutări. “Din această secţiune pot fi şterse orice informaţii din Timeline sau legate de profil, ce nu ar trebui să mai fie pe Facebook. Am simplificat şi modul în care datele postate pe Facebook pot fi descărcate – pentru că, în esenţă, acestea aparţin utilizatorilor. O copie securizată a acestora poate fi descărcată şi chiar transferată către un alt serviciu. Aici sunt incluse fotografii, contacte adăugate contului, postări din Timeline şi altele”, se arată în comunicatul de presă.

Scandalul datelor personale a izbucnit în urmă cu circa două săptămâni zile, după ce s-a aflat că firma Cambridge Analytica din Regatul Unit a colectat date personale a circa 50 de milioane de utilizatori ai reţelei Facebook, fără acordul acestora, pentru a le folosi în campania electorală din 2016 a preşedintelui SUA, Donald Trump.

Cambridge Analytica a folosit, se pare, aplicaţia “thisisyourdigitallife”, dezvoltată de către profesorul de psihologie Aleksandr Kogan de la Universitatea din Cambridge. Aplicaţia a fost instalată de circa 300.000 de persoane, care au permis, astfel, accesul atât la datele lor, cât şi ale prietenilor lor din reţea, ceea ce a însemnat un total de zeci de milioane de utilizatori Facebook.

Mark Zuckerberg şi-a exprimat, săptămâna trecută, regretul şi a recunoscut erorile. Acesta a promis că va limita accesul la datele personale prin aplicaţii terţe şi că vor fi informaţi toţi utilizatorii ale căror date ar fi putut fi folosite fără consimţământul lor.

Conform experţilor de la eMarketer, Facebook a pierdut, anul trecut, 2,8 milioane de utilizatori cu vârsta mai mică de 25 de ani şi va pierde încă două milioane de utilizatori americani în cursul acestui an.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here