Autoritățile promit că până la finalizarea Autostrăzii, vor lărgi DN2E85 – ,,Drumul Morții,,
CNAIR a finalizat ghidul tehnic referitor la resistematizarea circulației pe drumurile naționale cu o bandă pe sens și acostament consolidat, un proiect care vizează DN28 și mai ales DN2E85, București – Bacău, cunoscut țării sub denumirea de ,,Drumul Morții,,.
Ghidul Tehnic permite continuarea proiectului de resistematizare rutieră 2+1 început în 2019 pe DN 2 în Ialomița. Practic, pe 10 kilometri, carosabilul prevăzut inițial cu o bandă pe sens și acostament lărgit a fost reconfigurat alternativ la sistemul 2+1, adică o bandă pe un sens și două benzi pe sensul opus, fiind patru tronsoane de aproximativ 2,5 kilometri care alternează. Măsura a fost insistent cerută în ultimii trei ani, după ce pe DN 2 s-au produs mai multe accidente frontale cu numeroase victime.
„Prezentul normativ stabileşte regulile şi condiţiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulaţie 2+1. Sistemul de circulaţie 2+1 a fost implementat sub forma unui proiect pilot pe DN 2 km 30+200 – 40+200 iar rezultatele în ceea ce priveşte eficienţa pentru creşterea siguranţei rutiere sunt încurajatoare. Sistemul de circulaţie 2+1, este reprezentat de secţiuni de drum cu circulaţie alternantă, a cărei bandă centrală este utilizată ca bandă de depăşire alternativă pentru fiecare direcție. Pentru sporirea gradului de siguranţă rutieră, administratorul drumului, poate implementa măsuri suplimentare de siguranţă a circulaţiei în cadrul sistemului de circulaţie alternantă 2+1, precum amplasarea de parapete rutiere, atenuatori de impact, stâlpișori flexibili, iluminat etc.”, arată documentația publicată luna aceasta.
Din 2019 și până la accidentul din septembrie 2021 nicio persoană nu și-a mai pierdut viața. Reconfigurarea drumului la modelul suedez 2+1 a dus, evident, și la reducerea vitezei, în zilele de vară, mai ales duminica după amiază, la trecerea de la două benzi la o singură bandă formându-se cozi. Între sensurile de mers sunt montate separatoare din plastic „popice”, suficient cât să împiedice pătrunderea voluntară pe contrasens. În iulie 2021, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă anunța continuarea proiectului 2+1, dar solicita și implicarea ministrului internelor, Lucian Bode, pentru reducerea accidentelor prin prezența poliției rutiere în teren.