Actualitate

INOVARE: TransBus Buzău acceptă plata călătoriei prin SMS

Operatorul municipal de transport în comun TransBus  Buzău a finalizat implementarea unui sistem ce permite cumpărarea unui bilet sau abonament direct prin SMS. Această ultimă metodă de plată se adaugă celorlalte deja existente, adică achiziționarea unui bilet de la tonete, de la chioșcurile de ziare ori de la sediul societății.

Pentru ca tranzacția să fie considerată valabilă, trebuie să primiți un SMS pe telefonul mobil de pe care ați efectuat comanda, prin care să vi se confirme achiziția. Numărul unic la care poate fi transmis SMS-ul este 7494. SMS-ul poate fi transmis din una din rețelele Digi Mobil, Telekom, Vodafone sau Orange. 

Iată cum trebuie să procedați pentru a cumpăra prin SMS un bilet sau un abonament:

Înainte de a urca în autobuz, trimiteți un SMS la numărul 7494 care să conțină următoarele indicații:

-Litera „L” urmat de numărul liniei, prin SMS la numărul scurt 7494 pentru a achita o călătorie

-„ABBZ L”, urmat de numărul liniei, prin SMS la numărul scurt 7494, pentru a achita un abonament pentru linia respectivă, valabilă pe raza municipiului Buzău, până la sfârșitul lunii în care a fost efectuată comanda

-„ABELV L” urmat de numărul liniei, prin SMS la numărul scurt 7494, pentru a achita un abonament redus, pentru elevi și studenți, pentru linia respectivă, valabilă pe raza municipiului Buzău, până la sfârșitul lunii în care a fost efectuată comanda

Potrivit oficialilor, în maximum 10 secunde, asta dacă nu există alte probleme, călătorul va primi un SMS de confirmare a activării titlului de călătorie care va conține un cod de control. În caz de control, acest cod va fi comunicat contrololului și reprezintă o dovadă a plății. SMS-ul de comandă este gratuit în rețelele Vodafone și Digi Mobil, însă în rețelele Orange și Telekom, operatorul va percepe o taxă suplimentară de 0,05 eurocenți + TVA. Prețul în lei este calculat la un curs mediu de 4,64 lei/euro.

Mai mult, se poate plăti prețul călătoriei pentru mai multe persoane de pe același telefon, asta înseamnă că va trebui trimis un SMS de comandă pentru fiecare călător în parte. Ulterior se vor primi mai multe coduri unice de control, echivalente fiecărei comenzi în parte, iar grupul de călători trebuie să stea împreună cu cel care a efectuat comanda pe toată durata călătoriei. 

CITEȘTE ȘI: NEWS ALERT: Cutremur de 3,5 grade în zona seismică Vrancea

Singura dovadă a plății este SMS-ul reprimit cu codul unic de verificare. În situația în care, din diferite motive, nu primiți un astfel de SMS, atunci nu se consideră că aveți un bilet de călătorie valabil, iar trimiterea după control a altui SMS nu va fi acceptat ca achiziție a unui bilet de călătorie. 

Motivele pentru care nu ați primit SMS de confirmare sunt multiple și pot include, printre altele, lipsa memoriei pentru a primi mesaje de tip SMS, comandă tastată greșit, lipsă semnal sau lipsă credit. 

Atenție însă; în cazul unui control, călătorul trebuie să aibă asupra sa telefonul de pe care s-a efectuat comanda în perfectă stare de funcționare. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *