La Focșani se poate, la Buzău nu: Autobuze electrice vs. rable second-hand supraevaluate
Reprezentanții Primăriei Buzău s-au lăudat mai ieri că vor moderniza sistemul de transport public din municipiul Buzău, prin cumpărarea a 24 de autobuze second hand, la prețul de aproximativ 32.000 de euro bucata. Decizia de a încărca și mai mult parcul auto al TransBus cu alte rable supraevaluate al căror kilometraje indică valori de peste 600.000 de kilometri nu face decât să sufoce și mai mult traficul buzoian, și așa suprasolicitat în orele de vârf.
Fiindcă municipalitatea buzoiană a demonstrat deseori că are lacune în ceea ce privește un proces corect și transparent de administrare, ar putea, spune noi, să ia exemplul colegilor de regiune, în speță, cei din Focșani, care vor cumpăra 20 de autobuze electrice, evident, noi. Această investiție, care ar putea face invidios orice primar, ex-administrator de firmă, s-a putut realiza în cadrul unui proiect implementat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, finanțat din fonduri europene, în parteneriat cu mai multe municipii reședință de județ.
CITEȘTE ȘI: Noul an școlar va debuta fără probleme la Râmnicu Sărat
Dar după cum se știe, municipiul Buzău nu prea este „prieten” cu fondurile europene, ori cei care administrează orașul nu au noțiunea de „fonduri europene”, pentru că astfel nu se poate explica de ce la Buzău nu se atrag fonduri, sau dacă se atrag se direcționează către unele așa-zise „investiții” fără noimă.
Așadar, locuitorii din Focșani se vor putea bucura în viitor de o investiție de circa 54.351.000 lei, pe când buzoienii vor fi dezamăgiți de o cheltuială de 32.000 x 24 de bucăți, egal 768 de mii de euro. Atenție, nu confundați investiția cu cheltuiala! Cea mai mare sumă de bani, adică 98% este alocată prin POR 2014-2020, prin Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii reduse de carbon.