Pentru că nu le-a ieșit pasența, Primăria Buzău s-a „răzbunat” pe maxi-taxi: Iată ce se asunde în spatele scoaterii microbuzelor private de pe traseele din Buzău
Ideile socialiste de disturgere a concurenței de pe piață sunt la ordinea zilei în municipiul Buzău. Așa se face că Asociația de Dezvoltare Intercomunitară de Transport, structură ce reunește primăriile Buzău, Vadu Pașii, Săpoca și Mărăcineni și căreia i-a fost delegat serviciul de transport public pe raza municipiului Buzău, a declanșat o amplă operațiune de scoatere de pe traseu a microbuzelor particulare.
În ultimele zile, cei șase operatori privați de transport public în comun care operează traseele maxi-taxi au fost notificate cu privire la rezilierea unilaterală a contractelor încheiate cu Primăria Buzău. Motivele rezilierii, invocate și în notificări, fac referire la nerespectarea programului dar și la existența unor așa-zise măsuri și norme europene care impun ca pe un traseu să existe un singur operator. Ce-i drept, în ultima vreme, buzoienii au putut observa că operatorii privați scoteau de pe traseu mașinile doar la orele de vârf, astfel încât acestea să nu mai circule atunci când nu existau foarte mulți călători. Iar ceea ce privește acele norme invocate în notificările transmise privaților, acestea sunt încălcate doar acolo unde operatorii de maxi-taxi circulau pe liniile Trans Bus.
Biletele la maxi-taxi s-au ieftinit
Un alt motiv, care poate fi considerat cel mai important, este că în ultimele zile dinaintea rezilierii contractelor, biletele de maxi-taxi au fost ieftinite, fiind sub cele practicate de Trans Bus. În contractele încheiate între primărie și firmele private, această practică este considerată o acțiune de dumping, iar administrația buzoiană a prevăzut-o în cadrul unor clauze din contract, drept o abatere. Totodată, de luna aceasta, conducerea societății, sub atenta oblăduire a Primăriei Buzău, a realizat o mișcare neinspirată în acest joc al supremației în domeniul transportului în comun: a înființat tonete de bilete care au funcționat necorespunzător, obligând călătorii să cumpre bilete mai scumpe de la șoferii de autobuze. Proasta gestionare a societății a făcut ca această măsură să aibă rezultate tocmai inverse față de cele vizate. Astfel, din dorința de a elimina vânzarea de bilete de călătorie în autobuz, au amplasat chioșcuri de bilete insuficiente pe trasee.
Cu alte cuvinte, programul de funcționare al tonetelor nu acoperea nevoile călătorilor, iar eliberarea abonamentelor de călătorie, în paralel cu vânzarea de bilete, a condus în cele din urmă la formarea de cozi imense în fața chioșcurilor. După episodul „notificărilor”, Pimăria Buzău va cere Poliției Locale și celei naționale să ia act de această măsură și să intervină prompt, în cazul în care operatorii privați de maxi-taxi nu se vor conforma. Pe de altă parte, unii transportatori care operează în Buzău vor continua să scoată pe traseu microbuzele, asta pentru a nu fi acuzați că au abandonat cursele în mod nejustificat și totodată aceștia vor ataca în instanță decizia municipalității. Pe tot parcursul desfășurării procesului, microbuzele vor putea opera libere pe aceleași trasee.