STUDIU – Mașinile electrice sunt de trei ori mai proaste decât mașinile cu motoare termice
Printre argumentele în favoarea automobilelor electrice se numără și cel referitor la frecvența cu care apar problemelele tehnice, teoretic mult mai mică, în comparație cu propulsia termică. Practic, lucrurile nu stau tocmai așa, după cum relevă un studiu realizat de J.D. Power and Associates, în SUA.
După o perioadă de creștere impresionantă, automobilele electrice se confruntă acum cu dificultăți neașteptate și o serie de critici. În timp ce s-au înmulțit știrile referitoare la incendii grave cu astfel de modele, mai nou au apărut problemele geopolitice în Europa, vizavi de ambițiile producătorilor chinezi, în frunte cu liderul mondial în devenire, BYD.
Acestor controverse li se va adăuga, de acum înainte, cea referitoare la frecvența problemelor tehnice. Un raport publicat recent de J.D. Power and Associates evidențiază că mașinile 100% electrice (BEV) și cele hibrid nu sunt întotdeauna de cea mai bună calitate.
În ciuda unor incendii care au afectat mașinile electrice în ultimii ani, acestea sunt de regulă prezentate ca fiind mai fiabile decât alte tipuri de automobile. Și este logic să fie așa, din moment ce tind să fie fabricate cu mai puține piese decât cele termice, iar întreținerea este simplificată prin simpla absență a motorului cu ardere internă.
Cu toate acestea, cocluziile noului studiu pun sub semnul întrebării fiabilitatea vehiculelor electrice. Potrivit acestuia, mașinile electrice și cele hibrie necesită mai multe reparații, comparativ cu cele termice.
„Proprietarii de BEV și PHEV se confruntă cu probleme cu un nivel de severitate suficient de mare încât își duc noul vehicul la reprezentanță cu o rată de trei ori mai mare decât proprietarii de vehicule termice”, a declarat Frank Hanley, director de evaluare comparativă a vehiculelor. J.D. Power.
Același studiu J.D. Power relevă că diferența dintre Tesla și modelele electrice de la alți producători auto tradiționali s-a redus. Mai exact, mașinile electrice ale producătorului american ar fi, de fapt, mai puțin supuse defecțiunilor tehnice decât în anii precedenți.
În general, vehiculele electrice nu au înregistrat o îmbunătățire a frecvenței defectelor tehnice. Cu toate acestea, unele mărci au obținut rezultate mai bune. Ram, Chevrolet și Hyundai, de pildă, au înregistrat rezultate mai bune, care îi apropie chiar de valorile consemnate la mașinile pe benzină.
J.D. Power a menționat și problemele reclamate în mod constant de proprietarii de mașini electrice. Astfel, defectele de conectivitate sunt omniprezente. Mirosul neplăcut din cabină este, de asemenea, o problemă