Actualitate

Ești de acord cu noile reglementări din CODUL RUTIER care vor intra în vigoare pe 20 mai?

De la finalul acestei luni, mai exact începând cu data de 20 mai, legea cirulației publice suferă modificări importante. Odată cu intrarea în vigoare a prevederilor OUG privind supendarea înmatriculării vehiculelor, legea spune că dacă circuli cu o mașină care nu are ITP valabil, aceasta va fi radiată din circulație.

Aceeași prevedere se aplică și în cazul mașinilor vândute cărora nu le-au fost menționat numele noului proprietar în termen de 90 de zile. Circulația cu o mașină fără ITP valabil va fi considerată ca și circulația cu o mașină neînmatriculată și va fi pedepsită cu o amendă cuprinsă între 1305 și 2900 de RON, la care se adaugă și reținerea certificatului de înmatriculare și a plăcuțelor de înmatriculare. O altă măsură privește și situația mașinilor care au fost vândute dar cărora nu le-a fost menționat numele noului proprietar în termen de 90 de zile.

Concret, prin introducerea acestei măsuri se dorește evitarea situațiilor în care un autoturism cu o capacitate a motorului mai mare de 2000 de cmc să nu mai circule cu numele fostului proprietar, asta pentru a evita plata impozitului aferent, cum se întâmplă acum în desele situații întâlnite în România. Și în acest caz, amenda este de 2900 de lei plus reținerea plăcuțelor și a talonului. Odată cu introducerea noilor modificări legislative, polițiștii informează conducătorii auto să verifice mai des valabilitatea ITP-ului și data l o mașină second hand cumpărată a fost scoasă din evidența fostului proprietar.

Bazele de date ale Poliției Rutiere și ANAF au fost uniformizate

Din toată această poveste, vestea bună este că ambele baze de date, cea a Poliției Rutiere și cea a unităților financiare, vor funcționa împreună, ceea ce înseamnă că un polițist rutier poate vedea în sistem dacă o mașină a fost deja scoasă din evidență și introdusă pe numele noului cumpărător. Chiar și așa, sistemul are mici lacune, precum cea a imposibilității verificării de către agentul rutier a mașinilor care deja au fost întrăinate anterior, dar nu au fost trecute pe numele noului proprietar. În acest caz, singura metodă pe care polițistul rutier o are la îndemână pentru a verifica dacă termenul de 90 de zile a fost depășit este aceea de a verifica partea cealaltă a certificatului de înmatriculare, la secțiunea „Înstrăinat către”.

CITEȘTE ȘI: Proiect UDMR: „Prima Bătaie” este iertată. Tu ce părere ai de această propunere legislativă?

Odată cu introducerea noilor metode de depistare și a uniformizării bazelor de date, cea a Poliției rutire și a ANAF-ului, șoferii români nu vor mai putea fenta plata impozitelor auto către Stat. Șoferii trebuie să aibă mașina trecută pe numele lor, să fie declarată la fisc și pentru care să se achite impozitele la unitățile financiare și foarte important, să aibă ITP-ul valabil.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *