AUTOSTRADA A7

Sătul de incompetența guvernanților români, Umbărescu intenționează să își vândă firma americanilor

Conform unor surse, mai mare constructor român de șosele de mare viteză , intenționează să își vândă compania care, în prezent, construiește mare parte a viitoarei autostrăzi care va lega Muntenia de Moldova.

Dorinel Umbrărescu, patronul mai multor firme de construcți, intenționează să își vândă afacerile către americanii de la Bechtel.

FIrma omului de afaceri băcăuan are în prezent circa 400 de kilometri de șosea rapidă construită sau aflată în stadiul de ezecuție, iar valoare totală a contractelor sale se ridică la suma de 23 de miliarde de lei.

Proiectele sale sunt două tronsoane de pe Autostrada Transilvania – A3, care totalizează 42,2 kilometri, două loturi, 2 și 4, de pe Centura Capitalei, Nord, în profil de autostradă, în jur de 23,5 kilometri, două tronsoane care totalizează 63 de kilometri de pe drumul expres Craiova-Pitești, zis și ”autostrada Ford”, ciotul de 9,1 kilometri dintr Margina și Holdea, de pe A1, o lucrare foarte complexă, și mai multe porțiuni de pe Autostrada Moldovei, care însumează 255 de kilometri.

Unul dintre motivele pentru care Umbrărescu ar dori să cedeze afacerea americanilor de la Bechtel îl reprezintă creșterea prețurilor materialelor de construcții dar și inconsecvența măsurilor legislative și fiscale ale actualilor guvernanți.

Totodată și invadarea pieței românești de profil de către turci au scăzut calitatea lucrărilor.

Umbrărescu acuză, de asemenea, și invazia companiilor turcești în infrastructura autohtonă, mai ales în vremea ministeriatului lui Sorin Grindeanu. Mai exact, reclamă modul acestora de lucru. Câștigă licitații la prețuri mult mai mici decât concurența, iar după primirea contractelor, turcii iau și forța de muncă de la competitori, ademenind-o cu lefuri mai mari. În felul acesta, multe companii se trezesc peste noapte că nu pot să-și îndeplinească sarcinile din contract, adică să termine lucrările la timp, din cauză că nu au cu cine.

Bechtel, firma americană care a țepuit România

Contractul cu Bechtel, prin care statul român a plătit 1,4 miliarde de euro pentru doar 52 de kilometri de autostrăzi, este considerat cel mai păgubos acord încheiat de România după Revoluţie. Au fost inaugurați în 2009-2010 în timpul premierului Emil Boc – actual primar în Cluj-Napoca, după ani de blocaje pe toate tronsoanele.

La o treime din traseu, aproximativ 150 km între Brașov și Târgu-Mureș, s-a renunțat, pe o durată nedefinită, odată cu regândirea modului în care pot fi integrate viitoarele autostrăzi ale României în rețeaua europeană de transport.

Proiectul a fost planificat fără cap încă de la început. Contractul a fost împărțit în trei secțiuni numerotate de la 1 la 3 fiecare împărțită în câte două-trei loturi. Alegerea lotului pe care lucrările urmau să înceapă pare-se că s-a făcut aleatoriu. Loturile nu erau începute în ordine, ci au fost alese loturi amplasate în diferite puncte ale autostrăzii. Prin urmare, în loc să se plătească câte o organizare de șantier pentru două loturi învecinate s-a ajuns să fie achitate sume duble pentru organizări de șantier la loturi disparate. Totul a fost o ”optimizare” făcută de americani a contractului astfel încât orice scăpare a părții române, oricare nerespectare a prevederilor contractuale, lipsa surselor de finanțare de la buget să producă bani în conturile companiei americane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *