ȘOC pe piața asigurărilor din România – Insolvența Euroins îi va lovi din plin pe șoferi
ASF a anunțat că a retras joi seara autorizația de funcționare a companiei de asigurări Euroins, având la bază indiciile stării de insolvență a companiei.
Consiliul a mai hotărât promovarea de către ASF a unei cereri pentru deschiderea procedurii de faliment și numirea Fondului de Garantare a Asiguraților ca administrator interimar al societății.
În acest moment, Euroins are aproximativ 2,5 milioane de clienți în România.
În noiembrie 2021, la scurt timp ce ASF a retras companiei de asigurări City Insurance autorizația de funcționare, Fondul de Garantare a lansat un ghid pentru clienții afectați de situația companiei și a enumerat care sunt obligațiile și limitele sale, prevăzute de lege.
FGA anunța creditorii care aveau de recuperat sume de la City Insurance că nu trebuie să se adreseze instanțelor judecătorești pentru obținerea sumelor cuvenite reprezentând despăgubiri/restituiri de primă, ei urmând să se adreseze Fondului de Garantare cu o cerere de plată. În urma analizării cererii de plată, FGA emite o decizie de soluționare a cererii de plată, iar cei care nu sunt mulțumiți de această decizie o pot contesta în instanță.
Ghidul FGA arăta, în cazul City Insurance, că polițele de asigurare erau valabile până la data la care intervenea una dintre următoarele situații:
• data expirării menționată de contract.
• data denunțării contractului de asigurare de către asigurat printr-o notificare transmisă societății;
• în termen de 90 de zile calculate de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii de faliment, contractele/polițele de asigurare încheiate de asigurător încetează de drept.
• data denunțării contractului, după deschiderea procedurii de faliment, adresată lichidatorului judiciar, care își produce efectele în 30 de zile de la recepționarea solicitării de denunțare, dacă lichidatorul nu răspunde sau, în cazul în care denunțarea este făcută de lichidator, la data notificării denunțării de către lichidator.
Pași care trebuie urmați pentru denunțarea contractului de asigurare:
1. Completați „Cererea de denunțare a contractului de asigurare” obținută de la asigurator 2. Depuneți „Cererea de denunțare a contractului de asigurare” la asigurator
3. Depuneți la FGA, prin e-mail la adresa cerere.plata@fgaromania.ro, o cerere de plată – Anexa 9 – „Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă” (disponibilă pe www.fgaromania.ro), împreună cu următoarele documente:
• Act de împuternicire, dacă este cazul.
• Copie după actul de identitate.
• Copie după contractul/polița de asigurare.
• Copie după dovada plății primelor de asigurare, dacă primele au fost plătite în rate.
• Dovadă a denunțării contractului de asigurare, depusă la asigurător.